Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Το κράτος δικαίου


Έχεις λεφτά. 
Σαν κυβέρνηση το ξέρω. Εγώ δεν έχω. Και δεν έχω, γιατί τα σπατάλησα, τα δώρισα εκεί που δεν έπρεπε μέσω των εκπροσώπων μου. Τα κακοδιαχειρίστηκα βρε αδελφέ, κουβέντα θα ανοίξουμε; 
Τώρα εμένα μου χρειάζονται τα λεφτά που έχεις εσύ και τα θέλω ώστε να εξακολουθώ να τζογάρω το μέλλον σου. Μπορεί σαν σύνολο ανθρώπων μορφωμένων να μην δικαιούμαι των ελαττωμάτων σου, πονηριά, ιταμότητα, αδικία, που εσύ σαν απλός λαός -εν μέσω όλων των άλλων καλών και κακών έχεις-, αλλά τα οικειοποιούμαι γιατί μπορώ να το κάνω και μπορώ, διότι εφευρίσκω λόγους. 
Αααα βέβαια, ανέκαθεν ήμουν εφευρετική, εφευρετική και ηλίθια συνάμα, γιατί ενώ σε κλέβω, σου κτυπάω φιλικά την πλάτη δείχνοντάς σου τ' αστέρια, πιστεύοντας πως είσαι χαζός, αλλά και πάλι, δικαίως το νομίζω, γιατί  με έχεις ψηφίσει τόσες φορές και είμαι σίγουρη πως θα εξακολουθείς να το κάνεις. Χαχαχαχα.  Το λένε και οι δημοσκοπήσεις βρε χαζό… Αχ Θεέ μου γέλασα. Να είσαι καλά…
Ας σοβαρευτούμε λιγάκι τώρα να δουλέψουμε να βρούμε χρήμα. 
Πήρες ακίνητα; Πήρες.
Θα πληρώσεις λοιπόν. Αν δε έχεις να πληρώσεις θα σου πάρω τα σπίτια. Θα σου βάλω τόσους φόρους, ώστε να μην έχεις να μου τους αποδώσεις και θα στα πάρω με τον νόμο.
Τι δεν καταλαβαίνεις ; Εσύ δεν με ψήφισες; Εσύ δεν θα με ξαναψηφίσεις; Δεν την γνωρίζεις τη γλώσσα μου;
Τώρα βεβαίως εσύ από την μεριά σου δικαιούσαι να δυσανασχετείς. Δικαιούσαι και να θυμώνεις. Βεβαίως και δικαιούσαι. Αν θέλεις ακόμη θα μπορείς και να φωνάζεις. Δυνατά! Δημοκρατία δεν έχουμε; Κι άμα δεν σου φτάνουν οι φωνές, βρίσε με κιόλας. Έχω ακούσει τόσες βρισιές που τις έχω συνηθίσει… 
Άκου να μαθαίνεις λοιπόν για να μην χαλάς την φωνή σου. Κανείς δεν έπαθε κάτι από το βρίσιμο. Το βρίσιμο, το μόνο που κάνει σε αυτόν που το τρώει, είναι να του λερώνει την τσίπα. Την περίπτωση να μην έχουμε τέτοια τη σκέφθηκες; Σε καλό μας σήμερα. Ευθυμήσαμε πάλι. 
Δεν μου λες; Ότι ήθελα να κάνω, δεν το έκανα και μάλιστα με απολύτως νόμιμο τρόπο; Δεν ψηφίστηκε στην βουλή κάθε μου απόφαση; Δεν ακολουθήθηκαν οι δημοκρατικές διαδικασίες; Μήπως έχει κανείς αντίρρηση; Όχι. Ωραία.
Άκου ανθρωπάκο τώρα τι σκέφτηκα!
Όποιος μου χρωστάει και δεν με πληρώνει
-για τους λόγους που ασφαλώς και δεν με ενδιαφέρει- θα του παίρνω τα λεφτά από τους λογαριασμούς που διατηρεί στα καταστήματά μου. Στις τράπεζες ντε… 
Κρυφοκοιτάω το λογαριασμό σου λοιπόν -γιατί το απέκτησα το δικαίωμα να το κάνω- και τι να δω;
Έχεις λίγα. Μου χρωστάς περισσότερα. Διάολε. Και τώρα; Για να σκεφθώ… Για να σκεφθώ…
Το βρήκα!
Κανένα πρόβλημα. Κανένα. Σου παίρνω και λεφτά που έχεις και το σπίτι και πατσίζουμε.
-Τι δεν καταλαβαίνεις ρε άνθρωπε και πάλι; Δεν μου χρωστάς 30.000 χιλιάρικα; Μου χρωστάς. Ωραία. Έχεις 5.000 μετρητά και εκείνο το σπίτι στα Μελίσσια. Πόσο κάνει; 
-300.000.
-Το ξέρω πως η αντικειμενική του αξία σε υποχρέωνε να φορολογείσαι επί σειρά ετών για τεκμαρτή αξία 300.000, αυτά είναι όμως για τους λογιστές όχι για εμένα.. Λοιπόν για να μην κουραζόμαστε για 200.000 στο ''πιάνω'' και άντε βρες το δίκιο σου όπου θέλεις. Τα πάντα δικά μου είναι.  Λοιπόν για να τελειώνουμε.
Πόσα μου χρωστάς κανονικά; 30.000 ευρώ. Σού παίρνω λοιπόν τις 5.000, τα μετρητά σου και μένουν άλλες 25.000. Ωραία. Σου παίρνω αναγκαστικά και το σπίτι των 200.000  και είμαστε πάτσι. Και εξοφλούνται τα νιτερέσα μας. Παύουν. Και ''καθαρίζεις'' με το κράτος με την εφορία, με την κυβέρνηση και τους ξένους πάτρωνες. Λίγο το έχεις αυτό;
-...
-Αγόρι μου! Παλικάρι μου εσύ. Άντε τώρα και στο πρώτο όροφο να πάρεις και μία φορολογική ενημερότητα δώρο μπας και θέλεις να δανειστείς από καμιά τράπεζα να αγοράσεις αργότερα κανένα άλλο. Πιστέ ψηφοφόρε μου!
-... 
-Α και πού είσαι; Στο ραντεβού μας την Κυριακή των εκλογών σε θέλω ''λεβέντη'' έτσι; Σταθερότητα και σιγουριά.  Ξέρεις εσύ.
Άντε μου στο καλό …


Συντάκτης;  Γιώργος Πολίτης.

Photo credit: blinkingidiot / Foter / CC BY-ND



Παρατίθεται η σχετική ανάρτηση από το blog ‘’To κουτί της Πανδώρας’’.



Παγίδες και αδικίες κρύβει η πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να επιτρέψει στους φορολογούμενους να εξοφλούν τα χρέη τους προς την εφορία εκχωρώντας ακίνητα. Αν και σε πρώτη ανάγνωση το μέτρο είναι υπέρ των φορολογούμενων που έχουν βρεθεί σε οικονομικό αδιέξοδο, η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική.

Ας δούμε τις γκρίζες ζώνες που μέτρου το οποίο σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών:
- οι φορολογούμενοι θα μπορούν να κάνουν χρήση της δυνατότητας εκχώρησης ακινήτων στο δημόσιο μόνο στην περίπτωση που δεν έχουν μετρητά ή εισόδημα που να καλύπτει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος ο οποίος χρωστά μεγάλα ποσά από φόρους ακινήτων θα πρέπει να πληρώσει τους φόρους εφόσον έχει μετρητά. Αυτό ισχύει ακόμη και στην περίπτωση που τα ακίνητα για τα οποία του βεβαιώθηκαν οι φόροι είναι πολύ χαμηλότερης αξίας σε σχέση με αυτήν που υπολόγισε η εφορία για να του επιβάλλει τους φόρους. Έτσι ο φορολογούμενος δεν θα έχει επί της ουσίας τη δυνατότητα να εκχωρήσει τα ακίνητά του που έχουν απαξιωθεί. Θα πρέπει να δώσει στην εφορία τα μετρητά του.
- η αξία που θα υπολογίζει η εφορία δεν θα είναι η αντικειμενική. Θα είναι κάποια άλλη αξία χωρίς όμως να προσδιορίζεται ποια. ʽΕτσι είναι ανοικτό το ενδεχόμενο η εφορία να δέχεται τα ακίνητα των υπερχρεωμένων φορολογούμενων όχι στην αντικειμενική τιμή τους (βάσει την οποίας αυτή υπολογίζει τους φόρους που επιβάλλει) αλλά σε χαμηλότερη τιμή, πιο κοντά στην πραγματική. Έτσι, μονά – ζυγά η εφορία κερδίζει.
- στις περιπτώσεις που η αξία του ακινήτων είναι μεγαλύτερη από το χρέος του φορολογούμενου τότε δεν θα επιστρέφεται η διαφορά στον φορολογούμενο. Πρόκειται για μια πολύ άδικη πρόβλεψη καθώς χάνεται το κίνητρο για εκχώρηση ακινήτων από όσους έχουν σημαντικής αξίας ακίνητα, ενώ και αυτοί που τελικά θα τα εκχωρούν ουσιαστικά θα τα χαρίζουν στο Δημόσιο. Θα μπορούσε, ωστόσο, η υπερβάλλουσα αξία να χρησιμοποιείται στο μέλλον σε συμψηφισμούς άλλων φορολογικών υποχρεώσεων.
- δεν διευκρινίζεται τι θα συμβαίνει με όσους έχουν υποθηκευμένα ακίνητα και χρωστούν στην εφορία. Το χρέος προς την εφορία θα μεταφέρεται σε αυτόν που έχει υποθηκεύσει το ακίνητο (π.χ. στην τράπεζα);
Προκύπτει ότι ως πρόθεση η δυνατότητα εκχώρησης ακινήτων των φορολογούμενων στο δημόσιο είναι ορθή, αλλά υπό προϋποθέσεις. Αυτές είναι να δέχεται η εφορία τα ακίνητα στην αντικειμενική τους τιμή, να μην εξετάζει αν ο φορολογούμενος έχει άλλα εισοδήματα και τέλος να επιστρέφεται η διαφορά στο φορολογούμενο στις περιπτώσεις που εκχωρεί ακίνητο μεγαλύτερης αξίας από το χρέος του.
πηγή: capital.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου